Alla inlägg under november 2007

Av Daniel - 26 november 2007 22:43

Tjena!


Har varit i Falkenberg i helgen och träffat vänner till Millas föräldrar tillsammans med bigbrother Marcus med housewife + deras knoddisar tillika millas gudbarn! Såå kul o se dem igen! Hoppa i soffan me Liam så mycket att fabror Daniel till slut fick mjölksyra i armarna (han har f-n växt...) och va tvungen o vila lite... =) På lördagskvällen va det massa god mat och annat gott som stod dukat i Stråvalla norr om Varberg, fint för figuren...


Igår åkte vi först land och rike runt för att komma till Mariestad där Milla skulle lira match mot Lockerud. Bidde ett mål och ett ass den dan för fam. Svensson-Larsson men tyvärr också en förlust med 9-3... Spelarbussen hem...


Idag har det varit lite fixar-och-träningsdag. Tackade JA till Kristin och Jonas lägenhet i morse!! Dubbet så stort i januari!! Gillart! =) Sen va bolagsmännen på stan och reashoppade till företaget, en fin utförsäljning slutade i massa pilliplock te.x scaner, skrivare, översättningspenna mm mm.. allt för 300 spänn! De e så vi jobbar.. ;)


Sedan drog ja iväg med Hallon på träning, eller rättare sagt tränade i samma hus som Hallon... Han kör lite annat än vad ja gör om man säger så.. Cykelintervaller följdes av ett styrkepass, tror fan ja persa i benpressen! Persa (denna säsong) för övrigt även på milen i lördags när jag sprang runt under 40min..! GYTT!!


Nu blire mat med baby!


Ha de!


haaj

Av Daniel - 22 november 2007 17:12

Har lyckats med konststycket att tappa bort (!) mina hastighetsskridskor samtidigt som de andra träningspolarna gått på is... Ärligt nu, ta fram dem du som vet nått... =)



Av Daniel - 21 november 2007 17:34

Ikväll händer det! Letten skall spöas och något annat finns bara inte på kartan! Efter att ha sett Sverige förnedras av Spanien i lördags kan det bara bli bättre, tror att vårt kära landslag kvitterar ut sin EM biljett ikväll. 3-1, ni hörde det här först. =)


Jag och hunny har annars varit på stan under dan och sett till att Stadium kommer att gå runt även under december månad... det är riktigt, mycke grejer gillar vi! =) På em körde jag ett distanspass med mtb:n som slutade med en rejäl lervälling... känns som att ett par skärmar inte skulle sitta hel fel på bettan.. Annars var det lite segt i benen idag faktiskt, fick köra ett spänstpass igår faktiskt i och med att jag tappat bort mina hastighetsskridskor..(skäms nå otroligt bara å berätta det) nog om de, passet satt dig i alla fall tydligt i benen vilket jag fick erfara idag.. va bra seg bitvis! Men kul va de!


Har för övrigt beställt en ny sadel till min hoj idag (bild)! Pure Carbon... =) mmmm...mumma... 110 gram kärlek


Ha de!


Haaj

Av Daniel - 16 november 2007 16:34

Var på moneybrother konsert igår! Svinbra som alltid och ett skönt förband också.. Har inte lyckats koppla in min lur till datorn så bilderna får jag återkomma med..


Idag har dagen gått i tränings tecken. Först ett löppass backintervaller i Sörbybacken och sedan en timme trainer här hemma med lite sköna långa syraintervaller... =) Gick dock rätt bra faktiskt..segast va nog de sista metrarna på de sista löpen..huggabugga...


Ikväll blire Idol och företag med Herm och Hank!


Ha de!


Haaj

Av Daniel - 15 november 2007 17:26

Halo där!


Äntligen har jag fått fingret ur samtidigt som sidan varit med mig och tillåtit mig logga in. Har varit kass på att uppdatera senaste veckan, sorry!


Det har hänt en hel del sen jag skrev förra gången, började med att jag åkte till Malmö för att jobba för Exel vid Center Syds Vasaloppsträff där. Sov hos Hallons bror i deras nya och riktigt schysta lägenhet. Väl där nere hannjag med lite träning men mest vart det plugg inför seminariet som vi var tvungna att skynda oss 55mil hem för...bra... Jobbet gick i alla fall riktigt bra, fan va folk de va! Kul! Hann och träffa svärfar och svärmor på vägen också i och med att milla tog en snabbvisit hemma och passade gudbarnen. Seminariet flöt på bra men dan flöt desto sämre... huggabugga va segt de va på slutet! men men, sista framträdandet på universitetet e klart. GILLART! Sen bar det iväg till London på kvällen, eller rättare sagt till nyköping där vi skulle slagga och sen flyga iväg tidigt på morgonen.. allt gick fint och palle och biggan va lika sköna som vanligt! =) Vi tart som ni hart biggan! =) Dock fick lördan tillbringas i Nypan och inte i London vilket var tänkt från början men snöstormen satt käppar i hjulen för det, så 12 (!) timmar föresenade kom vi så iväg... London va annars grymt! Hade skitkul och hann med en hel del åndå, trots förseningen.. Kommer en riktigt londonrapport senare..


Väl hemma igen drog jag på tisdan iväg till Borlänge för att jobba igen, mindre kul... inte för jobbets skull utan för att borlängeborna inte alls va sugna på att handla grejer..suck och pust...


Igår fick jag mina gaddar tillrättalagda en gång för alla! Porslin och komposit med lite guld innersida...BLING... =) Sen va jag på anställningsintervju för för ett säljjobb vilket verkar skitkul! Håller tummarna!


Idag blev det med veckan som grund massa SOVA! Äntligen! riktigt skönt och det kändes som det behövdes. Sen körde jag en långtur på cykel och krångla lite med Kalmar så nu kan jag ta tag i sista distanskursen.


Under tiden har även bolaget Primero Marknad och Event gått igenom! Larsson är nu mera även bolagsman Larsson... =) Vårt företag blev godkänt och det har faktiskt redan dykt upp den del intressant! Riktigt jävla kul!


ha de gott!


haaj

Av Daniel - 5 november 2007 13:36

Halo!


Varit nere hos min käre tandläkare och fått gaddarna omstrukturerade i mun en gång till.. Allt börja ju med den där vurpan för dryga året sedan som nu är inne på sluttampen vad gäller tandläkarjobb. En vecka lite drygt är vad som gäller med provisoriska gaddar sen blir det nya och fina, i KOMPOSIT! =) gillart...


Snart bär det också iväg ner till Mr. Ragnar för en ny frisyr inför London resan nu till helgen!! Blir nog ett par löpardojjor inhandlade också som jag kollat på... =) Efter det ska det bära iväg ut och träna massa, MÄNGD är direktiven från magnus så det är bara att följa! =)


sist men inte minst den här dan bör jag nog plugga en del också.. =)


Ha de!


haaj

Av Daniel - 4 november 2007 21:37

Jobbade dag igår, ganska lugnt men kul och jobba! men men, nog om det. Kvällen tillbringades hos Hallon och Anna och Franskt tema. oo jävlar vilken kväll de blev!! Överflöd av go mat och massa calvados, whirre, rosé och annat gött! TACK värden, värdinnan och da gang! Garvar fortfarande åt frankrikehistorierna...! =)


Ne sverige, Frensch it up nån gång ibland! De e inget vi behöver ångra. =)


Adios!

Av Daniel - 3 november 2007 10:49

Klassfest igår kväll hos fru Bengtsson på Öster. Extremt trevligt även fast vi egentligen bara var nybildade femman + 2 men det räckte tydligen för att ha kul! (tvivlade aldrig) Frida har en skön liten hund som inte skämdes för sig, ragga upp både Hank o Herman efter att jag själv och Hallon matat den stackarn propp med chips och morötter... =) Märktes inte att rasen var släkt med den något mer kände pitbullgrabben...vilket vi tackar för... =) Återstår och se om Hank fick "walk the dog" i natt också... =)


Observara att det är fel doggie på bilden... fick inte över korten från mob..dock samma ras...tror ja.. 


Dominerade för övrigt i musiktävling igår tillsammmans med värdinnan själv, tur va väl de kanske... Frida avslöade att en förust lätt hade kunnat slutat i en tidig hemgång... skönt me tävlingsmännskor!! Gillar vi! =)


Mr. Bilock kom dit lite småkrasslig i rören med resultat att han idag ringde till milla så hon har fått åka in till stan och tolka ett möte med deras ev. nyförvärv till innebandylaget! Inte mycket till röst kvar där tydligen...Själv tror jag att whiskyn tog överhand igår kväll... =)


Nu bär det iväg på lite jobb i tre timmar och sen på fransk afton hos Hallon och mamma hallon ikväll!


Ha de!


adios

Presentation

Omröstning

Vilken sport vill du helst se på tv?
 Fotboll
 Hockey
 Innebandy
 Skidor-Alpint
 Skidor-Längd
 Motorsport
 Cykel
 Handboll
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards