Direktlänk till inlägg 6 maj 2008

Hemma igen!

Av Daniel - 6 maj 2008 21:25

A haaj!


Äntligen landat lite i vardan efter ett väldigt farande fram och tillbaka ett par dagar. Tävlingspremiären hemma på Hammarö är avklard och jga har helt klart fått blodad tand för det här med att köra fort på hoj! Kom på mig själv att faktiskt sitta och småle i 50 km/h på GP:t för att jag tyckte det var så ballt och kul att få komma igång och tävla! =) Måste ju snart klassas som en renrasig cykelidiot...! =)


Kom fram till ett par grejer i helgen:


* Tempo är inte riktigt min gren (än)... FY FAN va trött och långt efter ja va! =) Ne, cykeltävling skall köras mot varandra som Herr Lergård sa! Har aldrig hållit med mer.


* Civila cyklister av det äldre kvinnliga könet skall INTE åka ivägen för en cykelklunga med 90 adrenalinstinnade seniorer, det gör ont...


* Prylvaruvärdet på Hammarö steg under helgen ett par miljoner skulle ja tro.. Guud va coola och snabba grejer det finns! =)


* Tempo är rätt kul ändå...tempodräkt är coolt.. =)


* Det var jobbigare att ligga längst fram i klungan än längst bak... helt klart jobbigare faktiskt...


* Rakade ben är kanske inte så dumt ändå...är dock inte helt övertygad än.. =)


* Mycke vitargo = ej helt bra mage...


* Jag trivs sjukt bra hemma i Karlstad hos mor o far! Skönt att bli ompysslad ibland och framförallt är man lite husköparsugen, vore så skönt... 

* Men framförallt kom jag fram till att det inte var så jäkla farligt (menat att man inte blev avställd) att vara med och tävla som jag trodde från början, snarare svinkul än jobbigt! :D


Var det någon mer än jag och morsan som tyckte att det såg ut som att någon kastat ett lasso runt Gry Forsell i lördagens körslag... borde gå att lösa rätt storlek på grejerna tycker ja.. ;)


Imorn blir det en välförtjänt vilodag efter att jag tränat både måndag och tisdag... i helgen väntar Hjälmaren runt så då gäller det nog att va på tå och kunna spänna låren lite.


Milla har blivit uttagen till den där SYD vs. NORR matchen i innebandy, tydligen massa u-landslagsspelare och nått proffs som kommer hem och lirar också! Grattis baby! De e du värd!


Grattis föresten till Labbe också som fyllde 20+ nånting i dagarna! Synd att jag missa festen..


Ha de gott!


Haaj

 
 
Ingen bild

Överköraren

8 maj 2008 08:40

vart är bilderna som är utlovat.

Ps

Rakade ben är ett måste

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel - 28 maj 2008 22:07

Hemma igen efter östersundstrippen i helgen! en sjukt lång tågresa i söndags fick mig att få en lätt släng av damp och kvällen tillbringades i cykelsadeln och ett relativt lång distanspass plöjdes av...skönt!   I måndags var det äntligen dags för Tea...

Av Daniel - 24 maj 2008 11:05

Förmiddagens nöje. Ett gäng intervaller uppför här sen 6 km terrängspår på det.. :-) var uppe en gång på toppen igår under distanspasset o frykstabacken hemma i kil kändes plötsligt svinkort o flack..! De e verkligen sjukt brant här!! :-) bra träning...

Av Daniel - 22 maj 2008 22:29

A haj!   Har efter en heldag i bilen kommit upp till östersund för att hälsa på syster i helgen! Nyss avnjutit(?) den andra semin i eurovision här.. känns som att vi borde knata vidare ganska enkelt..   Ska bli kul att va här och umgås lite i helgen...

Av Daniel - 14 maj 2008 22:34

Haloj!   De va länge sen jag fick tummen ur och printade ett inlägg nu men skam den som ger sig..här kommer i alla fall ett med en kort genomgång av vad som hänt sen sist..   Stora grejen var att min käre Cube var tyckte slöddren i Örebro var alldele...

Av Daniel - 2 maj 2008 13:44

Idag e de dags!   Har dragit hem till Karlstad för att köra Hammarö 3-dagars i helgen. Ska bli ruskigt kul att komma igång och få tävla! Just nu skvätter de lite regn här och med tanke på att Perra sopade sig i när vi provkörde Prologbanan igår under...

Presentation

Omröstning

Vilken sport vill du helst se på tv?
 Fotboll
 Hockey
 Innebandy
 Skidor-Alpint
 Skidor-Längd
 Motorsport
 Cykel
 Handboll
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards