Alla inlägg under december 2007

Av Daniel - 29 december 2007 13:24

Efter att jag flängt och jobbat + tränat ett par timmar i går sa kroppen ifrån.. i natt va ingen rolig natt direkt och idag har grabbarna i huvudet träningslandskamp i boxning.. ont ta mig fan överallt så inget jobb idag.


Igår bokade jag dock äntligen NHL biljetterna!!! Pittsburgh mot New Jersey den 29:e januari! =) GILLART!!


Ne, nu mer Pro Viva blåbär... de giller ja idag... =)


ha de!


haaj

Av Daniel - 27 december 2007 23:23

Häng med på den här om ni kan...:


http://www.youtube.com/watch?v=LNJ-uCm6TWs&feature=related


usch o fy att de ska gå att åka så fort...

Av Daniel - 27 december 2007 23:06

A haj


Idag var det tillbax till jobbet som gällde efter ett gäng (tre...) sköna dagar julledigt. Va allmänt lite seg idag på morgonen så stormingen av varför-är-inte-den-här-också-sänkt-kunder tog mig lite på sängen. Kändes som att vi skulle göra en miljon idag.. slet och sålde som ett djur och ändå tyckte jag det flöt på segt i kassan...skumt... anledningen: nästan hälften av alla som var i butiken idag kom för att byta nått...LÄR ER Å KÖP RÄTT, HUR SVÅRT KAN DE VA!!? :) När väl kroppen hade anpassat sig till ruschen flöt dan på ganska ok faktiskt... riktigt nästan riktigt fort om jag ska va ärligt..fint. Hann i alla fall hem i lagom tid och köra ett trainerpass följt av ett styrkepass hemma.. För det första var julklappen en succé! Den nya racersadeln sitter som ett smäck mellan herr Larssons skinkor! Inget mer ont i arslet här inte! För det andra har jag taskigt balans... fick riktigt bra övningar med pilatesboll av Matte på jobbet som jag var tvunget att prova efter jag kört ett pass på cykeln...såg lättare ut på papper än va de var i verkligheten... =) Mer träning gäller och mer ska de bli!


Imorn ska jag upprepa idag, jobb och sen träna... ska bli skönt att köra ett riktigt grispass imorn kväll och sen ta lite helg. Tänkte jag skulle hinna med lite plugg också i och med att dagens pluggdos har bestått av....noll timmar och noll minuter...bra...


Ha de gott och sluta upp med att läsa allt skit på nätet och dra ut och löp, cykla, va fan ni vill istället! ;)


Just de ja, imorn börjar ju Tour de Ski också! Vill man ju INTE missa!


http://www.youtube.com/watch?v=cLnwq6awOuU&feature=related


haaj

Av Daniel - 26 december 2007 18:17

En liten bild från dagens cykeltur, notera det underbara vintervädret.. :-)Rundan varade i ca 2h och personen på bilden hann med att lägga sig i backen 2 gånger medan undertecknad kände sig stabil.. :-D

Av Daniel - 24 december 2007 12:38

God Jul till eder alla!


På öa råder julstämning (dock utan tillstymmelse till snö...). Mormor och morfar har dukit in här o snart ska den lutande firren käkas upp! =) Själv har jag tränat-light idag + mekat lite cykel, Gårdagens distanslöp på 1h45min sitter skönt kvar i benen känner ja...


Nu blire käk!


ha de gott!


Just de ja.. hitta återigen ett skönt cykelklipp: observera att om du ramlar i en velodrom är brallorna fulla i träflis sen... =)


 http://tv4nyheterna.se/2.139?videoId=1.233252


GO JUL!


Av Daniel - 21 december 2007 23:33

Idag har jag nog gjort många föräldrar en tjänst och fixat de sista klapparna inför julen...! =) Man känner att den sköna paniken lite smått börjar sprida sig hos folk... =) Inte direkt jättesvårt att jobba just nu, finns inte det enda? Då tar vi väl nått helt annat då! =)


Började annars dan med frulle på jobbet tillsammans med jobbpolare! skön start på dan..! Sen var det hårdkörning ända fram till 19 du ja fick stämpla ut för dan.. vi hann för övrigt med att bli av med 17(!) par Levis 501 till nån satans dretunge som tyckte de kul... måtte de regna hos dig på jul...!


Efter jobbe bar det iväg på ett trainerpass tillsammans med Per (det andra på lika många dar..) körde rätt så hårt men det kändes bra i kroppen faktiskt..


Hitta ett skönt klipp från när Kramer sätter VR i Calgary på 5000m tidigare i vinter... 6min 3sek.. Tänk dig hur lång din 5km löpslinga är...tänk dig sedan och åka den på skridsko på sex minuter... skulle kunna tänka mig och byta lungor och ben med den grabben (han är ju typ inte 20 år heller...) vilken dag som helst!!


Se och njut:

http://www.youtube.com/watch?v=o5MWIDwxjEw


Ha de gott!


haaj

Av Daniel - 19 december 2007 23:27

Helo..


Har jobbat på stadium hela veckan än så länge och ska köra alla dagar fram till jul...inte direkt fett med tid över till annat..men men sånt är livet.. Veckan har således handlat mycket om julklappar i alla dess slag, har jag inte bockat av massa föräldrars önskelistor så har jag irrat runt på stan och försökt att fixa mina egna.. känns dock som att jag har oväntat mycket koll på läget...kanske har gått och blivit lite mer vuxen ändå efter alla högskolepoäng som jag sammlat på hög.. =)


Önskar dock att man kunde få en sån här på måndag... =) 


Ha de gott!


haaj

Av Daniel - 15 december 2007 17:53

Helo


Var och växlade in dollares idag med Rasp på stan, känns riktigt gytt att ha allt fixat! Bara hockeybiljetterna kvar nu sen är allt pröjsat och klart! :D


Efter stan drog jag till Mellringe för att se på hunny när dom lira mot serieledarna från Västerås. Tänkte rejölt synd om dom idag, gör en grym match och jag har nog aldrig sett dom lira så bra innebandy, ändå torsk med 2-3 med det sista målet i baken när det återstår ca. 30sek.. :( Lider med dig baby! Ta med er den här bara så löser sig nog de här till slut!


Sist men inte minst en film från träningen i torsdags staring lag fest med pepparkaksmonstret i spetsen! :)


http://www.youtube.com/watch?v=XYU9-7EXnWU


(jag i vit supersexydräkt)


ha de!


haaj

Presentation

Omröstning

Vilken sport vill du helst se på tv?
 Fotboll
 Hockey
 Innebandy
 Skidor-Alpint
 Skidor-Längd
 Motorsport
 Cykel
 Handboll
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards