Alla inlägg under februari 2008

Av Daniel - 18 februari 2008 20:18

Heloj!


Ett riktigt dåligt bloggande ett tag nu, har knappt varit hemma mer än en dag i streck på ett par veckor nu så jag får väl ha det som en dålig ursäkt. Drog iväg till Västerås i fredags för at jobba igen under melodifestivalens andra deltävling där.  Massa med folk och långa dagar blev det men ack så kul var det! =)


Först och främst: Välkommen till världen Moa!! Kan det bli en hoj i doppressent kanske...? =)  


Väl hemma igen har det tränats ganska frenetiskt här. Dubbelpass igår med först ett par timar mtb. (på riktigt i skogen den här gången) och sen ett pass skridsko. Va bra mör i går... Idag följde jag upp med att hoja ut till Kvarntorp och ta mig upp för kvarntorpshögen igen, bättre tid den här gången men hellway va brant de e dit upp! Sånt gillar ju ja.. =) Bromsarna rök (bokstavligen) när herr Larsson kommit ner igen också.. =)


Höll för övrigt på att bli nermejad på vägen hem.. Jag fattar de inte?! Ska det vara så jävla svårt att när du kör om en cyklist i ca. 90 km/h hålla ut lite så att den lille stackarn på cyklen slipper å blåsa av densamma bara för att du inte orkar göra den extremt anstängda rörelsen att vrida ratten lite mer till vänster. Va ett tag bra sugen på att gjuta en cyklist i massiv betong och sedan ställa ut den och hoppas att nån träffar honom...el sluto.. Ne, ärligt vafan så jobbigt svårt kan det inte vara. Lite ömsesidig respekt från båda parter eftersöks.


Slogs för övrigt av den smått äckliga uppenbarelsen att Carolina Gynnings TV-program har samma namn som min blogg.. Fatta! kvinnan som gud lär kalla en plump i protokollet har jag lyckats pricka in samma namn som... Lär dock inte ge mig! Det vore ju typ som att erkänna sig besegrad av katten.. Kom ihåg vart ni såg namnet först..de va inte på kanal 5 kan jag lova!


I morgon blir det amerikansk afton här hemma! Mycket gottis kommer de bli och ja tror knappas att jag kommer va hungri när jag lägger mig imorn...


Hörde föresten att Alex Schyman bloggar igen i VF.. I VF?! jaja, vore jag också bra på enbart en sak skulle jag också fortsätta med det... Skönt å se att de bor en värmlänning i oss alla i alla fall... =)


Ha de!


Haaj

Av Daniel - 14 februari 2008 17:44

När Herman och det övriga gänget på Regi Event idag drog igång i Västerås fick undertecknad vara hemma och vara ledig!! =) Skönt.. Har tänkt och hinna med två pass för att fira dagen till ära.. Ett mtb-pass blev det i morse och snart är det dags för att pila iväg till vinterstadion och snöra på sig skridskorna igen.. Blåser dock djävulskt ute så de kan bli titta-in-i-ryggen-åkning ikväll.. =)


I skrivande stund kommer det ett sjukt atort svart moln utanför fönstret här.. letar aktivt på nätet va som kan ha hänt utan att hitta nått.. är det p.g.a att det brinner så brinner det som FAN kan jag lova...hmm..


Imorn bär det dock iväg för mig också till Västerås för att promota bilarna igen, ska bli kul att stå på arenan! Verkar vara ett jäkla drag där!


Ikväll firar jag lite hkärtan dag med hunny och east west sushi (Har ni inte provat det så e de ta mig fan dags snart, snuskigt gott!) kommer vilja hem snabbast möjligt från träning idag... =)


Ha de gott!


Haaj

Av Daniel - 11 februari 2008 21:18

Halo där!


Är snart hemma igen efter en riktig jävla turné runt om i världen faktiskt. Kul har det varit i alla fall! =) Sitter dock nu på tåget och är försenad av ett "signalfel" på väg hemåt Örebro.. Slår vad om att det leder till att man bränner Hallsbergståget och drullar hem nån gång efter midnatt...SJ...


Kroppen börjar så smått å återhämta sig nu.. Körde första hårda intervallpasset idag på ca. 2 veckor.. Kan faktiskt förstå varför folk håller på med fotboll istället för hoj.. va gristrött redan efter den första och bättre blev de ju direkt inte... =) Jaja, skönt efteråt!


Har annars tillbringat helgen i Göteborg och jobbat med Regi Event under melodifestivalen, svinkul och kul att träffa alla igen också! Härligt å få lite tid med baby också! Bär snart iväg igen... =) Jobbet har fungerat skitbra, tog oss in på efterfesten i lördags och svängde runt på dansgolvet med Luuk, PH, Björn G, Pudlarna, 2 meter Lindström och en hel del annat fölk med mer scenvana än jag... Kändes dock rätt så som vanligt kan ja säga...förutom att jag kände igen fler än vad jag brukar göra när jag går ut plus att de va massa fotografter överallt att posa för.. ;) Skulle inte förvåna mig om jag just nu helt omedvetet sitter i nån skvallerblaska nånstans.. Nästa helg bör det av till Västerås för nya äventyr!


Idag har jag varit i Fbg och passat gudbarnen, svinkul men svettigt! :) Hoppa i sängen är bra mycket jobbigare än man kan tro kan jag lova och att försöka få på en unge sin bävernylonoverall när han egentligen vill pocka bajs i kattlådan är heller ingen lek... =) Sammanfattningsvis var det ändå jättekul! Barn-light känslan känns bra.. =)


Millas lag vann föresten sin första match i helgen! GRATTIS HUNNY!

Hörde för övrigt att Jonas också lyckats cykla racer i 10 mil den här veckan..svin.. ;) Kan väl vara det enda bra med att bo i Skåne.. =)


Dra med ett gäng bilder från NY också. Fler finns, välkommna på visning...


Ha de gott!


Haaj  

Av Daniel - 10 februari 2008 02:02

Då kan man checka av kändisefterfesten till melodifestivalen också då.. ;-) så vi jobbar..!

Av Daniel - 4 februari 2008 06:02

Giants har nyss vunnit Supertbowl har!!! Helt sjukt! Stan ar helt i extas med folk overallt! Sog forsta delen hos marcels flickvan och andra delen nere pa en (sjukt varm och trang..) bar! Helt sjuk stamning! Maste se de harx fler ganger i USA!


Imorn bar det av hemat... :( men forst lite lopa i Central Park och i Brooklyn!


Ha de!


Haaj 

Av Daniel - 1 februari 2008 15:31

Ar i NY med hallon! Tyvarr varit lite klent med bloggande harifran men nu sa antligen.. (kommer att saknas mycket punkter over boksatverna idag...)


Har hant men massa skoj men framforallt har de varit mycket shopingen, hogkandisfaktor (forutom han pa bilden aven Chuck norris, ralph louren, Conan o brian och Dr. Phil, an sa lange.. =) ), bra fikastatus och en javla massa coolt att se! Var t ex pa min livs forsta lacrossematch igar... stenhart med slag ta me fan overallt och svinhogt tempo! + tre fighter som resulterade i matchstraff! Helt sjukt.


HAr aven hunnit med att kolla pa NHL hockey, IMAX bio och massa annat! Den har stan ar sa javla sjuk att jag redan langtar hit igen!


Ne nu inge mer blogg och desto mer Mahattan!


Ha de!


Bye! =)

Presentation

Omröstning

Vilken sport vill du helst se på tv?
 Fotboll
 Hockey
 Innebandy
 Skidor-Alpint
 Skidor-Längd
 Motorsport
 Cykel
 Handboll
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards